29 Ağustos 2014 Cuma

Shimano RS20 Jant Göbeği Temizliği Ve Bakımı

Malum bisiklet bayağı bir yol gitti.

Jant göbeği temizliği bayağı aklıma takılıyordu. gerekli araştırmaları yaptıktan sonra göbeği sökmeye karar verdim.

Arkadaşlar öncelikle benim RS20 Serisinde Shimanonun ince 17 Anahtarı lazım olacak. (FerhatKöse'nin konusundan öğrendim tekrar sağolsun)
bu anahtara çok para bayılmadan 5 TL ye aldığım 17 anaktarı kaynakçı bir abimiz on numara işçilik ile inceltti.

aşağıda ki resmi




Evet kaynakçıda yaptırdığım bu anahtar ile normal bir 17 anahtar ile göbeğin bir tarafını açtım. Açarken sadece 1 tarafı açtım öbür taraftaki vida kilitli şekilde kaldı. Zaten 1 tarafı açtığınızda mil direk elinize geliyor. yavaşça cekip çıkarttıktan  sonra parçaları güzelce dizdim.






çıkarttığım mil'i ve kapağı degrease ile bir güzelce temizledim. Ardından küçük bilyeleri kaybetmemek için bir tabağa aldım. 2 taraftada 11'er adet bulunmakta,
yani toplamda 22 adet bilye var. bunlarıda Degrease ile temizledim. ve servis tabağımıza koydum :D



bundan sonra bilyelerin durduğu yerde ki kapağı hafif zorlayarak çıkarttıktan sonra bilyelerin döndüğü yataklarıda degrease ile temizledim.





Temizleme işlemi bittikten jantın üzerinde ki bilye yataklarını SKF çok amaçlı rulman gresini ( FerhatKöse'ye bir kez daha çok teşekkürler ) az az sürdükten sonra
bilyelerin yatağının kapağını taktım.



kapağı taktıktan sonra bilyeleri dikkatlice dizdim yatakta ki gres yağı zaten hafif hafif bilyeleri tuttu o yüzden çok sarsmadığınız sürece düşmezler yinede dikkatli olmakta yarar var. dizdikten sonra tekrar bilyelerin üzerine gress yağı ile geçtim. Öbür tarafada aynı işlemi yaptıktan sonra sıra göbek milini takmaya geldi.




Arkadaşlar mili takarken acele etmeyin yoksa bilyeleri dökebilirsiniz. yavaş yavaş taktıktan sonra göbek kapağını ve mile takıyoruz (elimin ucunda ki parça)




ÖNEMLİ NOKTA: arkadaşlar evet burası gerçekten önemli. şimdi eğer mili çok sıkıştırırsanız göbek dönmeyecek. veya takıla takıla dönecektir. eğer çok bol bırakırsanız lakur-lukur ses yapacaktır ve göbek mili içeride oynayacaktır. bunun hassasiyeti gerçekten önemli. hafif hafif sıkarak veya gevşeterek milin içerde
oynamadığı ve jantın rahatça dönebildiği noktayı bulduğunuzda. İnce anahtarınız ile içteki somunu sabitçe tutun ve dıştaki vidayı sıkın. tekrar kontrol edin eğer hem akışkan hemde milde oynama yoksa görev tamamlanmıştır. eğer oynama varsa çok hafif daha sıkmanız gerekecek, eğer göbek takıla takıla dönüyorsa gevşetmeniz gerekcek.


ÖNEMLİ NOKTA 2: Arkadaşlar bu sıktığımız 2 somun önemli! eğer dıştakini gevşek bırakırsanız içteki somun sıkışmadığı için dönme esnasında sıkışabileceği için
tekerinizi kilitleme ihtimali var aman dikkat. !!!!




Evvet! Tekerimiz tekrar yollara dönmeye hazır. okuduğunuz için çok teşekkür ederim.




1 yorum: